با این خوردنی ها شوهرتان را تقویت کنید!

: پربیننده ترین هـا

وقتی زن و شوهر در تلاش واسه بچه دار شدن هستن بیشتر دقیق شدن و فوکوس کردن بر سلامت خانمه در حالی ناباروری در مردان هم حدود نصف موارد رو شامل میشه. قبل از لقاح، مردان باید یه رژیم غذایی متعادل و ورزش رو دنبال کنن و از کشیدن سیگار دوری کنن. خوراکیا و غذاهایی که در این مطلب گفته شده باعث افزایش تعداد اسپرم شده و شانس زوج رو واسه بارداری شدن افزایش می ده.

موز

موز شامل بروملینه که یه جور آنزیمه که باعث کنترل هورمونهای جنسی میشه. موز هم اینکه شامل ویتامین B۱، A و C هستش که باعث گسترش تولید اسپرم شده و ایستادگی بدن رو بهتر کرده و اونو فعال نگه میداره.

خوراکیای اسپرم زیاد کن!

میوه های خونواده مرکبات

آنتی اکسیدانهایی مانند ویتامین C که در میوه های خونواده مرکبات زیاد دیده میشه میتونه تعداد اسپرم رو زیاد کنه. آب پرتقال یا آب گریپ فروت که شامل ۱۰۰ درصد آب میوه خالصه اثری مشابه داره. مردانی که از آب میوه استفاده نمی کنن میتونن کمی آب لیمو رو در آبی که می خورن، بچکانند و بنوشن.

انار

انار پر از آنتی اکسیدان است که باعث کاهش ترکیبی در بدن که مسئول آسیب رسوندن به اسپرمه، میشه. مصرف منظم انار میتونه باعث از بین رفتن رادیکالهای آزاد شده و در بهبود اسپرم کمک کنه.

شکلات تلخ

شکلات تلخ شامل ماده فعال شناخته شده ایه که میتونه به افزایش حجم مایع منی و هم اینکه افزایش تعداد اسپرم کمک کنه. خوردن شکلات تلخ میتونه به مردان در داشتن ارگاسم بهتر کمک کنه.

آووکادو

آووکادو شامل ویتامین E و B۶ و هم اینکه اسید فولیکه که به افزایش جنب و جوش اسپرم و قدرت نفوذ به تخمک کمک میکنه.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی شامل لیکوپنه که تعداد اسپرم رو افزایش می ده. از اونجا که لیکوپن در سس گوجه فرنگی هم هست، مردان بیشتر تشویق می شن که اونو به رژیم غذایی شون اضافه کنن.

کلم بروکلی

یکی از غذاهایی که باعث افزایش تعداد اسپرم میشه، کلم بروکلیه. بیشتر افراد میدونن که اسید فولیک واسه زنان قبل از لقاح و در طول بارداری حیاتیه. با این حال، از نظر تعداد اسپرم هم میتونه واسه مردان به درد بخور باشه. کلم بروکلی یکی از بهترین منابع اسید فولیکه. تلاش کنین اونو به سالاد یا کنار غذا اضافه کنین. از دیگر منابع اسید فولیک میشه به آب پرتقال اشاره کرد.

اسفناج

اسفناج هم غنی از اسید فولیکه که تعداد اسپرم رو افزایش می ده. اسید فولیک هم اینکه مسئول تقویت اسپرم و افزایش جنب و جوش اون میشه.

سیر

سیر پر از آلیسینه که بهبود گردش خون کمک میکنه. این به نوبه خود به گردش خون در اندام تناسلی و تقویت اسپرم هم کمک میکنه. سیر هم شامل ویتامین B۶ و سلنیوم میشه که به کنترل ترشح هورمونهای جنسی و آسیب اسپرم کمک میکنه.

لوبیا

کمبود روی یکی از دلیلای منتهی به ناباروری در مردونه. لوبیا منبع گیاهی روی بود و واسه جلوگیری از خستگی خوراکی مناسبیه. می تونین از سوپ عدس یا حموس هم استفاده کنین.

آجیل

آجیل به دلیل داشتن روی و آنتی اکسیدان ویتامین E در بالا بردن تعداد اسپرم بسیار موثره. البته تلاش کنین روزانه تعداد کمی آجیل مانند بادام بدون نمک رو استفاده کنین.

منبع: پرسیار

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *